Magiska doftljus av sojavax från P.F. Candle Co.

 

 

 

 

bFTdAe3Klx2iHO9VDx_q_7UDkNjZERcrW8YCq8nhKWk campfire1 ge_7nlgFGQL46JQb-k_U1avCPcrGIVY_uA7wWfou4_U PNt2mx5xYWNYc5V_8aIVulPxeeajyLaVrugrCItOmlU

Höstens & vinterns härligaste nykomlingar hos Ecosphere är ju helt klart P.F. Candle Co.! Det är ett litet kaliforniskt företag som för hand tillverkar ljus av närodlat sojavax, doftsatt med eteriska oljor och avslutat med en bomullsveke. Snygga gammalt-apotek-inspirerade burkar med lock i metall, som jag själv har stora planer på att återanvända när ljusen brunnit ut till små krukor för mini-kaktusar och annat härligt. De små varianterna kostar 160kr och brinner 20-25 timmar, och de stora kostar 220kr och brinner i 40+ timmar.

Dofterna är helt underbara! Jag som har en förkärlek för det gamla genuina amerikanska älskar att de heter saker i stil med ”Campfire”, ”Hill Country” och liknande. Min favorit för stunden är ”Teakwood & Tobacco” – en rätt maskulin doft som inte tar över rummet utan snarare fyller det med en doft som påminner om att det egentligen är min livsstil som luktar så. Oj, så konstigt förklarat, men ljusens doft tar inte över ett rum som ett typiskt vaniljdoftande paraffinljus kan göra, utan lägger sig fint i bakgrunden.

Det fina med P.F. Candle’s produktion är inte bara att allt görs av bra produkter och för hand – de tillverkar heller inget överflöd. Så när jag la min beställning gjorde de mina ljus specifikt för Ecosphere, så att man får bästa kvalitet. Hoppas ni kommer gilla dem lika mycket som jag gör – de är en perfekt present till någon man gillar, för att inte tala om underbar vardagslyx för en själv! (jag satt och sniffade så noga på mitt eget ljus igår att jag befarar att jag svedde bort en del av ögonbrynen! Inte så vardagslyxigt förstås, men så kan det gå när man vill ta åt sig så mycket god doft man bara kan!)

Du hittar alla doftljusen HÄR!

 

Kommentera

