Free Spirit Shaking Soul: Pre-loved treasures

tumblr_nexln9pGpM1u3w6hzo1_1280

Ett utav de första märkena som jag med säkerhet visste att jag skulle plocka in i butiken var Free Spirit Shaking Soul, som jag av en slump ramlade över på Instagram. Det var kärlek vid första ögonkastet!

Free Spirit Shaking Soul grundades 2012 i Åre, med syftet att stödja den hållbara modeindustrin och inspirera människor att förändra deras attityd till mode, så att de förhoppningsvis förändrar sitt sätt att konsumera men också deras sätt att leva. För Anna och Nicole som ligger bakom märket handlar det om medvetenhet och att vara uppmärksam på vad du klär dig i, vad du köper och vad/hur du konsumerar. För att fatta ansvarstagande beslut behöver man fråga sig: varifrån kommer sakerna? Vart har de varit? Vad är deras historia?

Free Spirit Shaking Souls smycken tillverkas för hand i Åre, och både hjärta och omtanke om planeten finns med i varenda smycke. Nya designer av återvunna, återbrukade, självplockade och funna material gör att inget behöver nytillverkas i en värld som redan är full av saker.

För mig som är född på sent åttiotal är Free Spirit Shaking Souls smycken en genväg till den bohemiska hippiestilen från  70-talet som jag älskar så mycket, både stilmässigt och musikmässigt. Att slänga på sig en massa smycken som består av fjädrar och bergskristaller när man ska ut i Stockholms kollektiva morgonstress får mig att personligen känna mig lite mer som en free spirit (speciellt med ex. lite Byrds i hörlurarna).

Du hittar en massa helt unika smycken från Free Spirit Shaking Soul HÄR hos Ecosphere.

IMG_3355 IMG_3362 IMG_3363

En reaktion på ”Free Spirit Shaking Soul: Pre-loved treasures

Kommentera

